Aquest blog no té cap finalitat concreta. Només m'agradaria poder ensenyar alguna cosa a qui sàpiga menys que jo i poder aprendre alguna cosa de qui sàpiga més que jo.
dilluns, 24 de gener del 2022
Concentrats
divendres, 29 de gener del 2021
Crema de carabassa rostida.
Si hi ha una crema d'aquelles que passa bé a l'hivern, és la de carabassa, és una de les meves favoritissimes, avui, li donarem una volta més.
Dóna una mica més de feina, però us puc assegurar que val la pena, i si no, ja m'ho direu...
Bon profit.
divendres, 1 de gener del 2021
Mississipi mud cake
160 gr de farina de rebosteria, 25 gr de cacau pur en pols, 125 gr de sucre, ½ culleradeta de bicarbonat, 125 gr de xocolata fondant per a postres (50% cacau) en trossos, 125 gr de mantega en trossos, 2 cullerades de cafè soluble, 90 gr d'aigua, 60 g de nata (35% de M.G.), 2 ous, 140 gr de núvols mini, xarop de xocolata per a regar-la.
Preparació:
Preescalfarem el forn a 180 °C. Forrarem un motlle amb paper d'enfornar i reservarem.
Posarem en el got la farina, el cacau, el sucre i el bicarbonat i barrejarem 10 sg vel. Retirarem del got i reservarem.
Poarem al got la xocolata i ratllarem 10 sg a vel 8. Amb l'espàtula, baixarem la xocolata cap al fons del got.
Afegirem la mantega, el cafè soluble i l'aigua i fondrem durant 3 min 60° vel 2.
Incorporarem la nata i els ous i barrejarem 10 sg vel 4.
Agregarem la mescla de farina, sucre i cacau reservada i barrejarem 10 sg vel 4. Acabarem de barrejar amb l'espàtula i abocarem al motlle preparat.
Enfornarem durant 20 minuts a 180º. Retirarem del forn i cobrirem la superfície amb els núvols mini.
Tornarem a enfornar durant 5 minuts a 180°. Retirarem del forn i deixi temperar durant 10 minuts. Regarem generosament amb el xarop de xocolata i serveixi temperat.
dissabte, 21 de novembre del 2020
Tomàquets secs amb oli aromatitzat.
Avui porto una recepte que per a mi, es un fons de nevera, (fondo de armario, no tengo, pero de nevera...).
Veureu, que els ingredients, son molt inexactes, però es una recepta molt i molt fàcil a la que li podeu treure molt de partit, desde posarlo en unes amanides, a unes torradetes sobre una mica d'alvocat, o afegir-lo a l'hora de fer una tapenade, les opcions son infinites...
Ingredients:
Tomàquets secs, oli d'olive verge extre, uns grans d'all i unes fulles d'alfabrega fresca i sal.
Podeu posar qualsevol altre herba que us agradi i fins i tot unes cayenes que li donaran un toc picant.
Preparació:
La elaboració és molt senzilla, posarem en un bol aigua calenta, sense que arrivi a bullir, ficarem els tomàquets per hidratar-los uns deu minuts, després els assecarem bé amb un paper de cuina, han de quedar tot lo secs que sigui possible.
Els anirem fican en un pot bén net i sec, anirem intercalan els alls i les fulles d'alfabrega (o les herves que hagueu escollit)i una micona de sal, quan haguem acabat tota els tomàquets, ho cobrirem tot amb l'oli d'oliva verge extre.
Deixarem reposar uns dies tapat i ja podrem apreciar els sabors d'aquets tomàquets aromatitzats.
Bon profit.
divendres, 6 de novembre del 2020
Canelons de "Ca'l meu jefe", o canelons vermells.
Ingredients del tomàquet:
120 g de ceba tallada en trossos, 1 gra d'all, 50 g d'oli d'oliva verge extra, 800 g de tomàquet triturat en conserva, 1 culleradeta de sucre, sal. Formatge ratllat per a gratinar.
Preparació farcit:
Posarem al got l'oli, la ceba i els alls i sofregirem 8 min a 120° i vel 1.
Incorporarem el tomàquet i sofregirem 2 min a 120º i vel 1. Afegirem el pollastre, la vedella i el porc, la sal, el pebre, el llorer i el conyac. Cuinarem 30 min 120º i velocitat 1
Afegirem la farina i cuinarem 1 min 100º vel 2. Retirarem la fulla de llorer i triturarem 8 seg a vel 5.
Incorporarem la llet i programarem 5 min 100º i vel 2
Retirarem el farcit del got i el posarem en una safata tapat amb un film a pell. Reservarem i deixarem temperar. Rentarem el got.
Preparació tomàquet:
Posarem en el got la ceba, l'all i l'oli. Trossejarem 5 seg a vel 5.
Muntatge dels canalons:
Cuinarem les plaques dels canalons seguint les instruccions del fabricant, farcirem els canelons i els col·locarem en una safata de forn, cobrirem amb el tomàquet, repartirem el formatge ratllat per sobre i gratinarem en el forn preescalfat amb el grill a 220º fins que siguin daurats.
divendres, 23 d’octubre del 2020
Panellets de pinyons
Tot i que aquest any, ens està resultant un any extrany, seguirem fent panellets encara que els haguem de gaudir en l'intimitat...
Alexa...resset 2020
Encara
que mai se m'ha donat malament fer que els pinyons es quedin quietets
en els panellets, haig de reconèixer que aquest sistema que m'ha
recomanat un pastisser funciona molt bé. L'única cosa que m'ha
faltat i que em van recomanar també és afegir unes gotes de
colorant color "groc ou" a l'adob dels pinyons, això fa
que tinguin aquest color daurat característic dels de
pastisseria.
Em
van sortir uns 40 panellets, però ULL!!! a mi amb aquesta quantitat
de pinyons tansols vaig poder fer poc mes de la meitat del massapà,
la resta ho vaig solucionar fent boletes i aprofitant les cireres
confitades que tenim obertes!!! si és que hi ha solució per a
tot... bé per a gairebé tot...
dilluns, 27 d’abril del 2020
Llet condensada.
OPCIÓ 1:
Ingredients:
200 gr. de llet en pols (semi o sencera),150 gr. d'aigua, 300 gr. de sucre blanc i 10 gr. de vainilla líquida (opcional).
dilluns, 20 d’abril del 2020
El bescuit dels 22 millions.
dimarts, 7 d’abril del 2020
Savarin.
Però no deixarem passar l'oportunitat de preparar un dolç, no???
El Savarin rep el seu nom del motlle tipus corona que s'utilitza per a preparar-ho i del cuiner francès Brillat- Savarin.
Com a curiositat direm que és un bescuit banyat en un almibar lleuger, aromatitzat normalment amb rom. Farem el bany de almibar mentre el bescuit i el almibar siguin calents, no es tracta de calar-lo com fem en un bescuit que volem farcir, es tracta de xopar-lo per complet.
Per rematar el pastís, una vegada xopat i fred omplirem el buit central amb nata muntada, crema de chantilly o merenga i fruits vermells.
Ingredients:
Bescuit
200 g de sucre, 6 ous separades les clares dels rovells, 1 pessic de sal, 200 g de farina de rebosteria, 2 culleradetes de llevat químic en pols, 150 g de nata (35% de greix), 100 g de mantega fosa (i una mica més per a greixar el motlle),
Almívar
200 g de sucre, 200 g d'aigua, 100 g de rom
Preparació:
Bescuit
Preescalfarem el forn a 180 °C. Greixarem un motlle de corona d'uns 24 cm amb mantega i reservarem.
Pesarem el sucre en un bol sobre la tapa. Reservarem.
Posarem la papallona en les ganivetes, afegirem les clares i la sal i muntarem durant 4 minuts a velocitat 3.5. Tornarem a programar 2 minuts a velocitat 3 i afegirem 1 cullerada de sucre cada minut, reservarem la resta. Reservarem les clares en un bol ampli.
Tornarem a col·locar la papallona en les ganivetes (no és necessari rentar-les), afegirem el sucre reservat, els rovells, la farina, el llevat, la nata i la mantega. Barrejarem 30 segons a velocitat 2. Retirarem la papallona i afegirem a les clares, barrejarem amb moviments envolupants.
Bolcarem en el motlle i enfornarem durant 30 minuts a 180è.
Almívar
Posarem en el got el sucre i l'aigua i programarem 10 minuts a 100 °C i velocitat 2.
Afegirem el rom i barrejarem 10 segons a velocitat 2.
Desmoldaremos el savarin quan encara sigui calent sobre una reixeta amb una safata sota per a recollir l'almívar que anirem tirant a cullerades sobre el bescuit mentre sigui calent.
Deixarem refredar mínim 30 minuts.
Bon profit










