dilluns, 24 de gener del 2022

Concentrats

Avui venim amb un bàsic entre els bàsics de les nostres cuines, i si sou com jo, poc aficionades a les pastilles de caldo concentrades, aquesta recepta us agradarà i si no, ja m'ho direu.







Concentrat de pollastre.

Ingredients:
300 gr. de contracuixes de pollastre sense pell ni ossos tallats en trossos, 200 gr. de verdures variades (per ex. Api, nap, ceba, all, porro) tallats en trossos, 4 branques d'herbes fresques variades (per ex. Romero, farigola, julivert, només les fulles), 150 gr. de sal grossa, 100 gr. de vi blanc, 1 fulla de llorer seca, 1 clau.


Preparació:
Posarem el pollastre en el got i picarem 5 seg. a velocitat 7. Reservarem.

Posarem en el got les verdures i les herbes i trossejarem 10 seg. a velocitat 5.

Baixarem els ingredients cap al fons del got, afegirem la sal, el vi blanc, la fulla de llorer, el clau i el pollastre picat reservat.

Posarem la tapa anti-equitxades si tenim la TM6 o el cistellet sobre la tapa en lloc del cubilet si tenim qualsevol de les altres TM. Així evitarem esquitxades.

Programarem 25 minuts en Varoma i velocitat 2. La mescla espessirà i s'assecarà bastant.
Posarem el cubilet i triturarem 1 minut a velocitat 4-7.

_________________________________________________________________





Concentrat de Verdures.

Ingredients:
200 gr. d'api tallat en trossos, 250 gr. de pastanaga tallada en trossos, 100 gr. de ceba tallada en dues, 100 gr. de tomàquet tallat en trossos, 150 gr. de carabassó tallat en trossos, 1 gra d'all, 50 gr. de bolets frescos, 1 fulla de llorer seca, 6 branques d'herbes fresques variades només les fulles, 4 branques de julivert fresc, 120 gr. de sal grossa, 30 gr. de vi blanc sec, 1 cullerada d'oli d'oliva.

Preparació:
Posarem en el got l'api, la pastanaga, la ceba, el tomàquet, el carabassó, el gra d'all, els bolets, la fulla de llorer, les herbes fresques i el julivert i, amb ajuda de l'espàtula que ficarem pel bocal, trossejarem 10 seg. en velocitat 7.

Baixarem els ingredients cap al fons del got. Afegirem la sal grossa, el vi blanc i l'oli d'oliva.

Posarem la tapa anti-esquitxades si tenim la TM6 o el cistellet sobre la tapa en lloc del cubilet si tenim qualsevol de les altres TM. Així evitarem esquitxades.

Programarem 35 minuts temperatura Varoma i velocitat 2. La mescla espessirà i s'assecarà bastant.

Posarem el cubilet i triturarem 1 minut a velocitat 4-7.

Ho posarem en un pot hermètic i deixarem refredar.

_________________________________________________________________




Concentrat de peix.

Ingredients:
400 gr. de llagostins crus, 300 gr. de peix blanc en trossos, 240 gr. de sal grossa.

Preparació:
Llevarem el cap i les closques de llagostí, les posarem en el got i les trossejarem 3 segons en velocitat 4. Bolcarem en un colador de malla fina amb un bol sota per a recollir tot el brou (pressionarem amb el revers d'una cullera). Reservarem.

En el got net afegirem el brou reservat, els cossos dels llagostins i el peix, triturarem 10 segons a velocitat 6.

Afegirem la sal i programarem 18 minuts, varoma i velocitat 1 posarem la tapa anti-esquitxades si tenim la TM6 o el cistellet sobre la tapa en lloc del cubilet si tenim qualsevol de les altres TM. Així evitarem esquitxades.

Passat el temps, posarem el cubilet i triturarem 15 segons a velocitat 7. Amb l'espàtula baixarem els ingredients i tornarem a triturar 15 segons a velocitat 7.

Ho posarem en un pot hermètic i deixarem refredar.

_________________________________________________________________


Podem guardar-ho així en el frigorífic, o fins i tot congelar-lo.
Encara que avui anirem una mica més enllà.

_________________________________________________________________


Quan estigui completament fred, ho estendrem en una safata de forn amb un paper d'enfornar, ha de quedar molt fi, ficarem en el forn pre-escalfat a 170º durant 35 minuts, quan hagi passat el temps baixarem el forn a 120º durant 15 minuts.

Quan sigui fred, ho triturarem uns segons a velocitat 7.

Controlarem el forn durant la cocció, si veiem que es torra massa per algun costat, el taparem amb paper d'alumini.

Bon profit.

divendres, 29 de gener del 2021

Crema de carabassa rostida.

Si hi ha una crema d'aquelles que passa bé a l'hivern, és la de carabassa, és una de les meves favoritissimes, avui, li donarem una volta més.

Dóna una mica més de feina, però us puc assegurar que val la pena, i si no, ja m'ho direu...





Ingredients:
1 kg de carabassa de la varietat cacauet, 2 porros, 1 patata gran, 1 litre de brou vegetal, 50 gr. d'oli d'oliva verge extra, sal, pebre i unes pipes de carabassa torrades per a decorar.

Preparació:
El primer que farem serà, rentar molt bé la carabassa, els porros i la patata, ja que les rostirem en el forn amb pell. Trossejarem la carabassa, la repartirem en la safata del forn juntament amb la patata i els porros, salpebrarem i regarem amb l'oli.
Ho enfornarem a 200º fins que tot sigui tou. Si veiem que es torra molt, ho taparem amb un paper d'alumini.

Una vegada rostit, la pell del porro la treurem, la de la patata podem treure-la o no (jo ho faig depèn del tipus de patata que tinc), però la de la carabassa la deixarem.

Posarem en el got del nostre thermomix, els porros i l'oli. Sofregirem 3 minuts a 100º i velocitat 2.

Afegirem la carabassa, la patata, el brou, salarem. Programarem 20 minutos, a 100º i velocitat 1.

Esperarem que baixi una mica la temperatura i triturarem 2 minuts a velocitat progressiva 5-10.

Bon profit.

divendres, 1 de gener del 2021

Mississipi mud cake

Voleu una marranada fantàstica...???
Si...???
Dons aquí la teniu...




Ingredients:
160 gr de farina de rebosteria, 25 gr de cacau pur en pols, 125 gr de sucre, ½ culleradeta de bicarbonat, 125 gr de xocolata fondant per a postres (50% cacau) en trossos, 125 gr de mantega en trossos, 2 cullerades de cafè soluble, 90 gr d'aigua, 60 g de nata (35% de M.G.), 2 ous, 140 gr de núvols mini, xarop de xocolata per a regar-la.


Preparació:
Preescalfarem el forn a 180 °C. Forrarem un motlle amb paper d'enfornar i reservarem.

Posarem en el got la farina, el cacau, el sucre i el bicarbonat i barrejarem 10 sg vel. Retirarem del got i reservarem.

Poarem al got la xocolata i ratllarem 10 sg a vel 8. Amb l'espàtula, baixarem la xocolata cap al fons del got.

Afegirem la mantega, el cafè soluble i l'aigua i fondrem durant 3 min 60° vel 2.

Incorporarem la nata i els ous i barrejarem 10 sg vel 4.

Agregarem la mescla de farina, sucre i cacau reservada i barrejarem 10 sg vel 4. Acabarem de barrejar amb l'espàtula i abocarem al motlle preparat.

Enfornarem durant 20 minuts a 180º. Retirarem del forn i cobrirem la superfície amb els núvols mini.

Tornarem a enfornar durant 5 minuts a 180°. Retirarem del forn i deixi temperar durant 10 minuts. Regarem generosament amb el xarop de xocolata i serveixi temperat.



dissabte, 21 de novembre del 2020

Tomàquets secs amb oli aromatitzat.

Avui porto una recepte que per a mi, es un fons de nevera, (fondo de armario, no tengo, pero de nevera...).

Veureu, que els ingredients, son molt inexactes, però es una recepta molt i molt fàcil a la que li podeu treure molt de partit, desde posarlo en unes amanides, a unes torradetes sobre una mica d'alvocat, o afegir-lo a l'hora de fer una tapenade, les opcions son infinites...




Ingredients:

Tomàquets secs, oli d'olive verge extre, uns grans d'all i unes fulles d'alfabrega fresca i sal.

Podeu posar qualsevol altre herba que us agradi i fins i tot unes cayenes que li donaran un toc picant.

Preparació:

La elaboració és molt senzilla, posarem en un bol aigua calenta, sense que arrivi a bullir, ficarem els tomàquets per hidratar-los uns deu minuts, després els assecarem bé amb un paper de cuina, han de quedar tot lo secs que sigui possible.

Els anirem fican en un pot bén net i sec, anirem intercalan els alls i les fulles d'alfabrega (o les herves que hagueu escollit)i una micona de sal, quan haguem acabat tota els tomàquets, ho cobrirem tot amb l'oli d'oliva verge extre.

Deixarem reposar uns dies tapat i ja podrem apreciar els sabors d'aquets tomàquets aromatitzats.

Bon profit.



divendres, 6 de novembre del 2020

Canelons de "Ca'l meu jefe", o canelons vermells.

Sempre que parlavem de menjar a la meva antiga feina, el meu jefe parlava dels canelons que menjava, ell, sempre m'explicava que com que la beixamel no l'hi agradava li feien els canelons "vermells", i que cada vegada tenien més èxit els "vermells" que els "blancs".

No sé, haurem de provar-ho, no?  Aixó si, ho farem amb el nostro thermomix.




Ingredients del farcit:
100 g d'oli d'oliva verge extra, 200 g de ceba en juliana, 2 grans d'all, 100 g de tomàquet triturat en conserva, 200 g de pit de pollastre sense pell en daus, 200 g de carn de vedella en daus, 200 g de carn magra de porc en daus, sal, 1 pessic de pebre, 1 fulla de llorer, 30 g de conyac, 75 g de farina, 300 g de llet, plaques de canelons.

Ingredients del tomàquet:
120 g de ceba tallada en trossos, 1 gra d'all, 50 g d'oli d'oliva verge extra, 800 g de tomàquet triturat en conserva, 1 culleradeta de sucre, sal. Formatge ratllat per a gratinar.

Preparació farcit:
Posarem al got l'oli, la ceba i els alls i sofregirem 8 min a 120° i vel 1.

Incorporarem el tomàquet i sofregirem 2 min a 120º i vel 1. Afegirem el pollastre, la vedella i el porc, la sal, el pebre, el llorer i el conyac. Cuinarem 30 min 120º i velocitat 1

Afegirem la farina i cuinarem 1 min 100º vel 2. Retirarem la fulla de llorer i triturarem 8 seg a vel 5.

Incorporarem la llet i programarem 5 min 100º i vel 2

Retirarem el farcit del got i el posarem en una safata tapat amb un film a pell. Reservarem i deixarem temperar. Rentarem el got.

Preparació tomàquet:
Posarem en el got la ceba, l'all i l'oli. Trossejarem 5 seg a vel 5.

Després sofregirem 7 min 120° i vel 1.

Afegirem el tomàquet triturat, el sucre i la sal i programarem 30 min a 100° i vel 2. Reservarem.

Muntatge dels canalons:
Cuinarem les plaques dels canalons seguint les instruccions del fabricant, farcirem els canelons i els col·locarem en una safata de forn, cobrirem amb el tomàquet, repartirem el formatge ratllat per sobre i gratinarem en el forn preescalfat amb el grill a 220º fins que siguin daurats.

Bon profit.

divendres, 23 d’octubre del 2020

Panellets de pinyons

Tot i que aquest any, ens està resultant un any extrany, seguirem fent panellets encara que els haguem de gaudir en l'intimitat...

Alexa...resset 2020




Ingredients:
Massapà:

250 gr. d'ametlla (marcona), 200 gr. de sucre, la pell d'una llimona (només la part groga), 100 gr. de patata bullida (la bullirem amb la pell) i freda, 15 gr. d'aigua.

L'adob dels pinyons:

200 gr. de pinyons (aproximadament), 1 ou batut, 30 ml. De l'almívar d'un pot de cireres.


Preparació:

Posarem al got el sucre i la pell de la llimona i polvoritzarem 30 sg. Vel. 10. Retirarem del got i reservarem.

Posarem al got les ametlles i ratllarem 12 sgvel. 6.

Incorporarem el sucre aromatitzat reservat, l'aigua i la patata bullida. Mesclarem 6 sgvel. 6. Retirarem el massapà del got i la reservarem en un recipient hermètic dins de la nevera fins a l'endemà.

També el dia abans prepararem l'adob, per fer-lo, en un bol batrem l'ou juntament amb l'almívar i afegirem els pinyons. Reservarem tapat a la nevera fins a l'endemà.

L'endemà, els pinyons hauran absorbit els líquids i estaran enganxosos, cosa que facilitarà que els puguem enganxar als panellets.

Estirarem el massapà en un rul·lo (podem ajudar-nos amb sucre glas com si fos farina perquè no sens enganxi) i tallarem en trossets, els hem de fer petits, ja que els pinyons els hi donarà volum.

Posarem les boletes de massapà dins del bol dels pinyons, els rodarem i fent una lleugera pressió farem que s'enganxin. Anirem arrodonint-los de nou, aconseguirem uns panellets més rodonets i vistosos.

Els col·locarem en una safata de forn pressionant-los una mica per aconseguir que no ballin per tota la safata.

Batrem un ou i pinzellarem la part alta i els enfornarem uns minuts a 200º amb el grill, només fins que siguin daurats, penseu que no s'han de cuinar, només agafar color.

Si quan els traiem del forn els tornem a pintar amb l'ou i el pinzell ben escorregut aconseguirem aquell color més brillant.


Encara que mai se m'ha donat malament fer que els pinyons es quedin quietets en els panellets, haig de reconèixer que aquest sistema que m'ha recomanat un pastisser funciona molt bé. L'única cosa que m'ha faltat i que em van recomanar també és afegir unes gotes de colorant color "groc ou" a l'adob dels pinyons, això fa que tinguin aquest color daurat característic dels de pastisseria.

Em van sortir uns 40 panellets, però ULL!!! a mi amb aquesta quantitat de pinyons tansols vaig poder fer poc mes de la meitat del massapà, la resta ho vaig solucionar fent boletes i aprofitant les cireres confitades que tenim obertes!!! si és que hi ha solució per a tot... bé per a gairebé tot...


Bon profit.

dilluns, 27 d’abril del 2020

Llet condensada.

Aui un clàsics entre els clàsics, un fons de nevera, i molt més bona que la comecial...

Tenim 2 opcions per poder fer-la una amb llet i una altre amb llet en pols, jo avui he provat aquesta segona opció i el resultat m'ha agradat molt.




OPCIÓ 1:
Ingredients:
1000 gr. de llet sencera, 400 gr. de sucre blanc i 10 gr. de vainilla líquida (opcional).


Preparació:

Posa en el got tots els ingredients i programa 45 minuts, temp. Varoma, velocitat 4½ o 5. 
Ho farem treient el cubilet de la tapa i col·loca en el seu lloc el cistellet o el Varoma, per evitar les esquitxades.


OPCIÓ 2: 
Ingredients:
200 gr. de llet en pols (semi o sencera),150 gr. d'aigua, 300 gr. de sucre blanc i 10 gr. de vainilla líquida (opcional). 

Preparació:
Posa en el got tots els ingredients i programa 10 minuts, temp. 90º, velocitat 3. 
Ho farem treient el cubilet de la tapa i col·loca en el seu lloc el cistellet o el Varoma, per evitar les esquitxades.



Comprovarem la consistència a l'acabar el temps: amb una cullera i treurem una petita porció a un plat fred. Si a l'refredar està prou espessa, dóna per acabada la cocció. Si vols que la llet quedi més condensada encara, torna a programar uns minuts més.

Quan estigui a punt la llet condensada, aboca-la en un pot o un recipient hermètic i deixa-la refredar.

Bon profit.

dilluns, 20 d’abril del 2020

El bescuit dels 22 millions.


Avui, en plena quarantena, en la qual hem preparat i fotografiat tots els bescuits, pastissos, pastissets, galetes i galetetes hagudes i per haver, us porto una recepta que arriba a mi de rebot, quan vaig escoltar a una coneguda youtuber parlar d'aquesta recepta d'una altra youtuber Anna de "Anna recetas faciles" dient que tènia 22.000.000 de visualitzacions pense jo, (que ens agrada mes un bescuit que a un ximple un llapis...) aquesta la faig... i aquí la tenim amb una mínima variació...

però ja no té 22.000.000... va pels 23.249.309... i pujant...

Això si, aquí adaptada a nostra volguda thermomix.




INGREDIENTS:

5 ous (L), 200 gr. de sucre, 40 gr. d'aigua, 20 gr. d'oli de gira-sol, 250 gr. de farina, 8 gr. de llevat químic, 15 gr. de vainilla líquida o una cucharadita de vainilla en pasta i un polsim de sal.

PREPARACIÓ:

Primer prepararem el motlle cobrint la base i els costats amb paper de forn, greixarem i reservarem.

Preescalfarem el forn a 175º amb calor a dalt i a baix

Posarem la farina i el llevat en el got de la thermomix, programarem 6 segons a velocitat 6 per a tamisar-la, reservarem en un bol.

Separarem les clares dels rovells. Posarem les primeres en el got amb la papallona i el polsim de sal muntarem a velocitat 3½ quan aquest sigui a mig muntar, afegirem la meitat del sucre, continuarem muntant fins a tenir pics forts. Jo he trigat 5 minuts. Reservarem en un bol ampli.

Posarem en el got del thermomix, els rovells, l'aigua, l'oli, la resta del sucre, i la vainilla, batrem amb la papallona en velocitat 3½, fins a blanquejar i que dobli volum. Retirarem la papallona.

Ara afegirem la farina i el llevat i barrejarem uns segons a velocitat 5, el just per a integrar la farina, acabarem de fer-ho amb l'espàtula de ser necessari.

Ara anirem integrant a poc a poc aquesta mescla a les clares muntades suaument, amb moviments envolvents. Abocarem en el motlle i enfornarem 55 minuts (ja sabeu que cada forn és un món), no li treieu l'ull a partir del minut 35... esperarem 10 minuts a desmotllar-ho i ho deixarem refredar sobre una reixeta.


Bon profit.

dimarts, 7 d’abril del 2020

Savarin.

Enguany tindrem un dilluns de Pasqua una mica diferent, estem confinats, no ens queden llevats, ni farines gairebé en enlloc, i todavia ens queden tres setmanes de tancament... estic sense paraules...

Però no deixarem passar l'oportunitat de preparar un dolç, no???

El Savarin rep el seu nom del motlle tipus corona que s'utilitza per a preparar-ho i del cuiner francès Brillat- Savarin.

Com a curiositat direm que és un bescuit banyat en un almibar lleuger, aromatitzat normalment amb rom. Farem el bany de almibar mentre el bescuit i el almibar siguin calents, no es tracta de calar-lo com fem en un bescuit que volem farcir, es tracta de xopar-lo per complet.

Per rematar el pastís, una vegada xopat i fred omplirem el buit central amb nata muntada, crema de chantilly o merenga i fruits vermells.







Ingredients:

Bescuit
200 g de sucre, 6 ous separades les clares dels rovells, 1 pessic de sal, 200 g de farina de rebosteria, 2 culleradetes de llevat químic en pols, 150 g de nata (35% de greix), 100 g de mantega fosa (i una mica més per a greixar el motlle),

Almívar
200 g de sucre, 200 g d'aigua, 100 g de rom


Preparació:


Bescuit
Preescalfarem el forn a 180 °C. Greixarem un motlle de corona d'uns 24 cm amb mantega i reservarem.

Pesarem el sucre en un bol sobre la tapa. Reservarem.

Posarem la papallona en les ganivetes, afegirem les clares i la sal i muntarem durant 4 minuts a velocitat 3.5. Tornarem a programar 2 minuts a velocitat 3 i afegirem 1 cullerada de sucre cada minut, reservarem la resta. Reservarem les clares en un bol ampli.

Tornarem a col·locar la papallona en les ganivetes (no és necessari rentar-les), afegirem el sucre reservat, els rovells, la farina, el llevat, la nata i la mantega. Barrejarem 30 segons a velocitat 2. Retirarem la papallona i afegirem a les clares, barrejarem amb moviments envolupants.

Bolcarem en el motlle i enfornarem durant 30 minuts a 180è.


Almívar
Posarem en el got el sucre i l'aigua i programarem 10 minuts a 100 °C i velocitat 2.

Afegirem el rom i barrejarem 10 segons a velocitat 2.

Desmoldaremos el savarin quan encara sigui calent sobre una reixeta amb una safata sota per a recollir l'almívar que anirem tirant a cullerades sobre el bescuit mentre sigui calent.

Deixarem refredar mínim 30 minuts. 

Bon profit

dilluns, 24 de febrer del 2020

Arròs de magret, bolets i tòfona.

Avui us porto un plat d'aquells que un dia, preparant un taller de tardor, algú diu; la meva mare feia un arròs d'ànec amb tòfona i bolets... i tú respons...

I NO M'HO PENSAVES DIR MAI!!!!

Si us digues que esta "tremendu" us enganyaria... ESTÀ BRUTAL!!!!

Gràcies Maria...




Ingredients:
3 grans d'all, 70 gr. d'oli d'oliva verge extra, 1 magret d'ànec amb pell sense os en trossos (de 2cm. aprox), 70 gr. de tomàquet triturat, 30 gr. de tomàquet concentrat, 350 gr. d'arròs de gra rodó, 1 culleradeta de café de pebre vermell, 10 gr. de tòfona (natural o en conserva), 1 l. de brou de pollastre, 1 culleradeta de sal, 300 gr. de bolets variats a trossos (boletus, shitaques, rovellons).

Preparació:
Posarem al got de la thermomix els alls i l'oli i picarem 3 seg. a vel. 7

Afegirem l'ànec, el tomàquet triturat i el concentrat, i sofregirem 10 min. a 120º, gir invers i vel. cullera.

Incorporem l'arròs i el pebre roig i programarem 2 min. a 120º gir invers i vel. cullera.

Ara incorporem el brou i la sal i programarem 10 min. 100º gir invers i vel. cullera.

Afegirem els bolets i programarem 5 min. 100º gir invers i vel. cullera.

Pasarem l'arròs a la safata on el servirem, ratllarem la tòfona per sobre, deixarem reposar 2 minuts i servirem.


Bon profit.