dijous, 27 d’octubre del 2011

Púding d'arròs amb llet.

Tornem a estar a dia 28 i amb ell ens arriba la proposta de "memòries d'una cuinera", que aquest més és l'arròs amb llet.

Ja he dit alguna vegada, que l'arròs amb llet és un dels meus postres favorits, un dels que més records em porta, en aquest cas no de la meva àvia, com a vosaltres, sinó de la meva mare, encara ronden per casa els plats on el menjàvem els tres germans (el petit encara no ha parat) ...és com si ara mateix ho estigués veient.

Arròs covat dóna'l al gat... bé vosaltres direu, li donem al gat o ens el mengem...




Ingredients:
Arròs amb llet, 5 ous, caramel líquid (50 gr. de sucre, una mica d'aigua i unes gotes de llimona).

Preparació:
Mentre preparem l'arròs (ja sigui de la manera tradicional o com jo, amb la thermomix), pre-escalfarem el forn a 180º amb una mica d'aigua a la safata.

Prepararem el caramel en una paella, posarem tots els ingredients en una paella i ho deixarem a foc mig, fins que tinguem un caramel ben torradet. Quan sigui llest el posarem en el motlle on courem el púding, reservarem.

Quan l'arròs amb llet sigui llest, retirarem la pell de la llimona i el pal de canyella, incorporarem al got els ous batuts i programarem 30 segons perquè s'integrin, ho posarem al motlle on tenim el caramel.

Introduirem el púding d'arròs amb llet al bany maria que tenim preparat al forn uns 30 minuts a 180º, si encara li faltes una mica el deixarem 5 minuts més.

Quan sigui fred desemmotllarem i decorarem al gust.

Bon profit.

4 comentaris:

  1. Ens el mengem!!!!!!!!!!! Què maco que t'hagi portat tants records.
    Tranquil·la, ja saps que encara que arribis tard la publiquem abans.;)
    El mes que ve...anem canviant d'opinió!
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  2. El puding m'agrada molt, però mai l'he tastat d'arrós amb llet!! t'ha quedat molt maco. Moltíssimes gràcies per participar! no importa ser pas la primera o l'última, no pateixis, jijiji. Petonets

    ResponElimina
  3. oh! quina bona idea! No ho havia pensat mai, un pudding d'arròs amb llet...
    m'emporto la recepta i ja t'explicaré.

    Un petonet! ;)

    ResponElimina
  4. A mi m'encanten els pudings i l'arròs amb llet, així que aquesta recepta ha d'estar molt bona.
    Nani

    ResponElimina