diumenge, 2 d’octubre del 2011

Saladets de pasta de full. "Pla B".

L'altra nit ens vam reunim uns quants amics a sopar, un porta una cosa, un altre porta un altra i així passem una bona estona. Aquest sopar comença a ser un clàssic per celebrar el final de l'estiu i el començament de les classes.

La qüestió és que jo tènia pensat preparar unes postres i el divendres a la tarda, em vaig passar toooooota la tarda fent cons de pasta de full per omplir-los amb crema pastissera i gerds. El problema arriba, quan en el meu passeig matiner del dissabte amb l'amfitriona del sopar, em va dir que gairebé tots portaríem postres...

Doncs res... a veure que trobem per la nevera i passem al pla B.



Ingredients:
Pasta de full fresca, llagostins cuits, carn de cranc, una bossa d'amanida variada i una mica de maionesa, un ou batut per pintar. Necessitarem també motllos especials per fer cons.

Preparació:
Estirarem la pasta de full una mica amb el corró. Farem tires fines (com d'un dit i mig d'amples), greixem una miqueta el con amb una gota d'oli, perquè no se'ns enganxi i anem embolicant les tires en el motlle, començant per la part fina. Batrem l'ou i amb un pinzell pintem la pasta de full. Ficarem al forn pre-escalfat a 200º i fornejarem els cons uns 10 minuts fins que siguin daurats.
Deixarem refredar, desemmotllarem amb molta cura i reservarem.

Per fer el farcit picarem tots els ingredients molt, molt petits (si no, no podrem omplir els cons), els lligarem amb una mica de maionesa, reservarem a la nevera fins al moment de servir, que omplirem els cons amb molta cura (jo ho vaig fer amb el mànec d'una cullera).

No els podem omplir amb molta antelació per que se'ns pot estovar la pasta de full.

Bon profit.

3 comentaris:

  1. M'agrada aquesta versió dels cucurutxos salats, jo sempre els faig dolços.
    Prenc nota,
    Salutacions

    ResponElimina
  2. que macos t'han quedat! es molt bona idea per un soparet amb amics!!! petonets

    ResponElimina
  3. Com anfitriona del sopar, certifico que estaven boníssims, la resta de comensals també els hi va agradar molt. Per cert, que no m'enrecordo mai de preguntar-te ón vas comprar els motllos, que no les he vist en lloc. I ja ho saps quan vulguis experimentar noves creacions a la cuina, ja saps que tens un lloc ( a part de casa teva, es clar) per presentar-les i voluntaris per tastar-les. I si no cridem a reforços, que segur que també s'hi apunten. Fins la propera.

    ResponElimina