dimecres, 16 de gener del 2013

Estofat de calamars.

Aquest plat d'avui, es un d'aquells que puc trobar a la primera llibreta de cuina que vaig escriure (poc abans de casar-me), ja fa una piiiiiila d'anys. També es un plat que feia molts anys que no cuinava, no se ben be per que (potser els nens, no ho recordo), però ahir s'hem va encendre un llumet, així de sobte, estava a la peixateria i vaig veure unes sípies fantàstiques, però no, quan va arribar el meu torn havien desaparegut, quina rabia!!! Tranquila, vaig pensar, calamars...




Ingredients:
1/2 kg calamars, patates, 1 ceba, una mica de brou de peix, conyac, oli d'oliva i sal.

Preparació:

Primer de tot, haurem de netejar molt bé els calamars, els tallarem a trossos o a rodanxes i reservarem.

Picarem la ceba ben fina, posarem en una cassola un raig d'oli i quan sigui calent afegirem la ceba, quan comenci a estar transparent afegirem els calamars, els salarem i els deixarem fins que quedin al punt, afegirem un bon raig de conyac i el deixarem reduir a la meitat amb el foc viu.

Mentres tant pelarem i tallarem les patates esquinçant-les per que sens engreixi el caldo una mica. Les afegirem a la cassola i les cobrirem amb el brou de peix (no hi ha d'haver-hi molt brou).

Quan les patates estiguin fetes ja podrem servir.

Bon profit.

1 comentari:

  1. Eva,
    Em pots convidar sempre que vulguis quan facis un estofat. De sípia? sempre.
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina