diumenge, 13 de gener del 2013

Entrecot amb salsa de formatges.


Tinc clar que hi ha gent de tota mena, de tot color i de totes condicions, entenc que hi ha gent vegetariana, vegana, crudiveganistes, naturistes i tot un ampli vano de gustos diversos, però jo menjo de tot (be, siguem sincers de tot no, no menjo cargols, ni musclos, ni vísceres de cap mena i fins fa ben poquet ni tans sols peus de porc), però us puc assegurar que des de que vaig descobrir alló de "al punt" (he de confessar que de petita els meus bistecs eren con soles de sabates), de tant en tant ha de caure un entrecot, no gran, no, però d'aquells que fan goig, i avui ha sigut un d'aquests dies (llastima no tenir barbacoa...).

Per acabar de ser sincers, he de confessar que avui el dinar l'ha fet el meu nen petit (que ja no ho es tant) Rubèn, es un cuinetes...




Ingredients:
4 entrecots ben macos, un rajolí de res d'oli i una mica de sal maldon.

100 gr. de formatge gorgonzola, 1 tall de formatge de cabra, 250 ml. de llet evaporada ideal, 1 porro, 1 ceba tendre, d'oli i sal.

Preparació:
Posarem una paella amb una mica d'oli que vagi escalfant-se, mentre tant picarem ben petit la part blanca del porro i la ceba, sofregirem amb una mica de sal (poca).

Quan sigui transparent baixarem el fos i afegirem els gorgonzola i el formatge de cabra, poc a poc, anirem provant per que no ens quedi massa fort, anirem afegint la llet evaporada a mida que la salsa la vagi necessitant.

Només queda posar la planxa, un rajolí d'oli i els entrecots volta i volta, o al punt, o passat o al gust de cadascú, una mica de sal maldon, salsejarem per sobre i servirem de seguida.

Bon profit.

4 comentaris:

  1. jajajaja, doncs a mi m'encanten els cargols i els musclos! encara que hi han cosetes que no menjo, entre elles els peus de porc! ,P un petonet Eva

    ResponElimina
  2. Doncs, mira per on...al meu marit no li agrada el formatge!!! I segons quines classes de formatge...no pot ni sentir la seva olor!!!!
    Aquesta salsa de formatges l'hauré de cuina per la meva filla i per mi!!!
    L'entrecot, com tu, al punt!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  3. Molt bona recepta de salsa de formatge cassolana. A casa ens agrada mooooolt tot tipus de formatge, aixi que aquesta salseta la farem si o si.. Petons,

    ResponElimina
  4. Eva,
    Jo sóc carnívora. M'agrada i un entrecot amb salsa de formatges molt.
    Una molt bona proposta.
    Nani

    ResponElimina