dijous, 29 de desembre del 2011

Panettone de xocolata.

Estem acabant de rematar el nadal i jo encara tinc coses pendents per fer, tot i que he tingut festa aquesta setmana, no estic molt fina i no he tingut ganes de res (no sé si tinc un constipat o el constipat em té al mi).

Bé, acabarem amb ella com puguem.




Ingredients:
Pel ferment:
40 gr. de llevat fresc, 1 cullerada sopera de sucre, 2 cullerades soperes de farina, 4 cullerades soperes d'aigua tèbia.
Pel panettone:
600 gr. farina de força, 100 gr. de gotes de xocolata, 100 ml. de llet, 100 ml. d'aigua, 160 gr. de sucre, 150 gr. de mantega en pomada, 3 ous (4 si són molt petits), 1 culleradeta de sal, 1 cullerada sopera d'aroma de vainilla, la ratlladura d'una llimona i 2 trossets de mantega.

Preparació:
Primer prepararem el ferment, dissoldrem el llevat en l'aigua tèbia (ha de quedar totalment dissolta, sense grumolls), afegim el sucre i la farina i ho barregem tot bé amb un batedor. Deixarem fermentar aquesta barreja durant uns 20 minuts.

Per preparar la massa, al got de la thermomix pulveritzarem la pell de la llimona, afegirem la llet, l'aigua i el sucre, i programarem 1 minut a 40º, velocitat 2.
Afegirem la farina i barrejarem uns segons en velocitat 6. Afegirem el ferment i programarem 2 minuts a velocitat espiga. Pararem la thermomix i afegirem la mantega, els ous batuts amb la sal i l'aroma de vainilla. Ho pastarem de nou durant 3 minuts en velocitat espiga, afegirem la xocolata i pastarem uns segons més, acabarem de barrejar amb la espàtula.
La massa, és una massa molt enganxifosa, la posarem als motlles escollits (o fabricats, com jo) i la deixarem fermentar uns 30-40 minuts en el forn a 50º o en un lloc temperat i sense corrents d'aire. Durant aquest temps la massa doblarà el seu volum, ull al moment d'omplir el motlle.
Prees-calfarem el forn a 200º, farem una creu en la superfície del panettone i posarem un trosset de mantega al centre de cada panettone, baixarem el forn a 180º i fornejarem uns 40 minuts.

Al mi em van sortir dos com el de la foto, però el segon el vaig omplir una mica de mes i se'm  va destartalàr una mica.

Bon profit.

1 comentari:

  1. Nosaltres encara no ens hem atrevit amb el panettone... a tu t'ha quedat espectacular!!
    Bon any nou!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina