dilluns, 13 de febrer del 2012

Arròs "campero" o arròs de camp.

Aquest que porto avui es un plat molt socorregut, a mi m'ha tret de més d'un dinar imprevist, us dono els ingredients que jo vaig posar el dissabte passat, però ben bé podríeu canviar-los tots i segur continuaria sent bo. No poso quantitats, ja sabeu que jo l'arròs el faig amb el conte de l'avia i no m'he parat mai pa pesar-ho (un dia d'aquests m'hauré de posar...), amb l'aigua faig igual vaig afegint segons vaig necessitant.

També li podríem canviar el nom i dir-li arròs del que tinc per la nevera.




Ingredients:
Arròs rodó, unes botifarres (jo de de bolets), pebrot verd, pebrot vermell, mongetes verdes, uns espàrrecs verds, un grapat de faves i un altre de pèsols, bolets en conserva (jo rovellons), com 6 cullerades del meu sofregit (tomàquet, ceba, pebrot vermell i verd, julivert, un bon doll de conyac, sal i pebre, tot passat pel turmix), 1 culleradeta de carn de nyores, brou de verdures, sal i oli d'oliva.

Preparació:
Posarem en la paella una mica d'oli i afegim les botifarres i els pebrots trossejats. Sofregirem.
Mentrestant anirem tallant les verdures en trossos no gaire petits, ho afegirem a la paella. Salarem i deixarem a foc mitjà fins que sigui mig fet. Afegirem el sofregit i deixarem a foc suau fins que sigui completament fet.
Mentrestant rentarem i escorrerem els bolets.
Afegirem l'arròs i el sofregirem bé, afegirem la carn de les nyores, els bolets i el brou de verdures que tindrem calent, salarem.

Segons el senyor Fermí Puig a Rac1 deixarem a foc fort uns 10 minuts i baixarem el foc la resta de la cocció. Rectificarem de sal de ser necessari.

Apagarem el foc i ho deixarem reposar tapat uns 5 minuts abans de menjar-lo.

Bon profit.

2 comentaris: