divendres, 23 de setembre del 2011

Farcellets de pasta philo.

Aquesta es la meva primera experiència amb pasta filo, havia fet servir alguna vegada les d'arròs, per fer "rollitos de primavera", però aquesta no.

Té una textura que m'encanta això de fer "crash" quan mossegues. Nomes em feia enrere això d'haver de fregir-las, però com l'última vegada que vaig fer els rollitos les he fornejat...




Ingredients:
12 fulles de pasta filo, carn picada (aquesta vegada de pollastre), pebrots verds i vermells, ceba tendra, una mica de col, sal, oli d'oliva i sèsam.

Preparació:
En una paella sofregirem la carn amb un rajolí d'oli i una mica de sal, mentrestant picarem ben petits els pebrots i la ceba, la col la farem en juliana.
Afegirem tota la verdura a la paella amb la carn, a mi la verdura m'agrada una mica sencera. Quan la vegem al punt, reservarem.

En el marbre de la cuina i amb molta cura (es trenquen amb molta facilitat) estendrem una fulla de pasta filo, pinzellarem lleugerament amb l'oli (també podem fer servir mantega fosa) i posarem un altre fulla damunt, repetirem L'operació fins a tenir 3 o 4 capes de pasta filo (jo vaig fer3). Tallarem les fulles per la meitat llarga (el talla pizzes va de fabula) i posarem una cullerada del farciment en un extrem.
Ho plegarem fent triangles tot el llarg de la fulla. Pinzellarem amb una mica, però una mica, d'oli i posarem en una safata de forn.

Espolvorejarem el sèsam per sobre i fornejarem a 200º, fins que quedin amb un color de dir "comeme".

Bon profit.

3 comentaris:

  1. Jo encara tinc pendent la meva primera experiéncia, a veure si faig la recepta aviat!
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  2. Hi ha una amplia posibilitat de farcits.
    Jo ja estic pensant un altre...
    Ja t'explicaré.

    Petonets

    ResponElimina
  3. Ai la pasta philo... és boníssima!! Jo un cop en vaig comprar un paquet, però es van acabar fartant de cosetes fetes amb philo, en van tantes en un paquet! jajaja Ara me n'has fet venir ganes altra vegada, aquest cop fartaré al Xavi! ;)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina