dimarts, 29 de novembre del 2011

Rodó de vedella.

Avui toca una recepta d'aquelles de tota la vida.
Una recepta que l'han fet les mares, les sogres, les tietes i fin i tot nosaltres mateixes.
I encara que es veritat, que jo he passat molts anys sense fre-la, si, arriba un moment, que t'animes i la fas i un cop l'has fet, ja està, ja has begut oli, ja l'has de repetir.

També es veritat que des-de que vaig descobrir amb el "llom amb poma"  la utilitat que pot tenir l'olla exprés per fer aquestes coses, m'animo més, es molt més fàcil, molt més ràpid i molt més net (tot s'ha de tenir-en compte).

Així que animeu-vos, que es ben fàcil.



Ingredients:
1 rodó de vedella d'1.2 kg. aproximadament, 3 o 4 pastanagues, 1 ceba gran, 2 dents d'all, tomàquet triturat (o madur escaldat, pelat i tallat petit), 1/2 got de vi blanc, 1 got d'aigua, oli d'oliva, sal, pebre, 2 claus d'olor, pebre en gra i farina.

Preparació:
Salpebrem i freguem l'all per tot el rodó, arrebossem amb farina i sofregirem amb foc fort, a l'olla on ho farem. Reservem.

En la mateixa olla, amb l'oli de fregir el rodó daurarem la ceba, afegirem la pastanaga a torsos i finalment el tomàquet. Sofregirem tot bé, afegirem el vi blanc, l'aigua, la sal, els claus d'olor, i els pebres en gra.
Introduïm el rodó i posem a coure en l'olla exprés durant aproximadament mitja hora a temperatura mitjana.
Comprovarem que la carn sigui feta (si li faltés una mica acabar-ho de fer amb l'olla oberta).

Quan el rodó estigui fred el tallarem en filets el més fins possibles i ho anirem posant en la safata on ho anem a servir (que pugui anar al forn). Triturarem tots els ingredients de la salsa fins que quedi ben fina.

Posar la salsa amb el rodó en la safata i ficar al forn per escalfar-la una mica amb la carn.

El millor és fer-ho d'un dia per a un altre, però de vegades, algunes vegades jo no tinc espera.

Bon profit.

3 comentaris:

  1. A mi m'agrada moltíssim però alguna vegada que n'he fet m'ha quedat dura. Provaré de fer-ho amb l'olla a pressió, no se m'havia acudit mai fer-la servir per això.

    ResponElimina
  2. A mi tambè em passaba, però des de que el faig així queda fantàstic.

    Petonets.

    ResponElimina
  3. Aquests plats per mi són tot un luxe! Seà perquè a casa mengem poca carn? jejeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina