dimarts, 27 de març del 2012

Bescuit zebra.

Els caps de setmana m'agrada preparar alguna cosa per que els meus nens i el meu soci (i jo si es dona el cas), esmorzem amb una mica de tranquil·litat, ja que entre setmana això es una mica una utopia.
El que passa es que per molt que prepari, amb prou feina arribarà al esmorzar de dissabte, ja que no se per quins set sous, sempre els be de gust un trosset després de sopar divendres, mentre veiem una peli.
També podrien fer-se unes crispetes, no?




Ingredients:
3 ous, 125 gr. d'oli de girasol, 125 gr. de llet, 225 gr. de sucre, 1 sobres de llevat químic, 250 gr. de farina, un rajolí d'extracte de vainilla i cacau pur en pols.

Preparació:
Posarem al got de la thermomix els ous, l'oli, la llet, el sucre i la vainilla, batrem 1 minut a velocitat 8.
Afegirem el llevat i la farina que haurem tamisat i reservat, barrejarem uns segons a velocitat 5.

Separarem la barreja en dos parts, una d'elles, la deixem en el got de la thermomix, afegim el 4 cullerades de cacau (aproximadament) i barregem a velocitat 3, fins a veure-ho tot ben integrat. Si veiem la massa molt espessa, podem afegir una mica de llet.

Greixarem un motlle (millor desmuntable). Ens prepararem les masses en dues gerres diferents, (també podem fer-ho amb una cullera, però a mi em va millor així). I anem posant una mica de massa en el centre del motlle alternativament, sempre en el centre, veureu que el dibuix surt sol, així fins acabar. La massa es va estenent  i queden uns anells dels dos colors.

Hem de tenir el forn pre-escalfat i fornejarem durant uns 40 minuts a 180º.

Bon profit.

divendres, 23 de març del 2012

Bunyols farcits... d'aire...



...o el que es el mateix, bunyols de vent.
Si, ja sé que potser els bunyols farcits estan més bons, però es que a mi m'agraden així i com que els faig jo i només els faig una vegada a l'any (o menys), dons els faig com a mi m'agraden. No?
Demà em menjaré 2...o 3.


Aquesta senzilla i clàssica recepta es la que presento per el repte mensual que des de el blog "Memòries d'una cuinera" ens proposen cada dia 28.




Ingredients
125 ml. de llet, 75 gr. de farina, 60 gr. de mantega, 3 ous, sal, sucre, canyella molta, aroma de vainilla i oli per fregir-los.

Preparació: 
Primer de tot posarem la llet i la mantega en un cassó al foc, amb un pessic de sal, quan bulli  i la mantega s'hagi fos, afegirem la farina de cop, remenarem la massa fins que es desenganxi de les parets. 
Apartarem del foc i afegirem un ou, remenarem enèrgicament, quan s'hagi integrat el ou completament repetirem la operació amb els altres dos ous.
Afegirem l'aroma de vainilla, tres cullerades de sucre i una culleradeta de canyella en pols, remenarem, ja tenim la massa del bunyols feta.

En un cassó fondo, posarem a escalfar l'oli. Anirem agafant massa amb una cullareta i amb un altra anirem deixant els bunyols a l'oli, els fregirem.

Un cop fregits els bunyols, els passarem a un plat per que deixin anar l'excés d'oli, després els arrebossarem amb sucre i canyella.


Bon profit.






dimecres, 21 de març del 2012

Crema de pastanaga.

Sembla que encara estirarem una mica més l'hivern.

Ahir a la nit, quan vaig arribar a casa, feia un aire que "deunido", vaig pensar en fer per sopar una crema, remenant per la nevera vaig trobar unes pastanagues i vaig pensar... pastanagues, pastanagues, on he vist jo una crema de pastanagues... pensa Eva, pensa, ha! si, no podia ser en un altre blog que "L'exquisit", clar, que dir que vaig copiar la crema, es dir una mica massa... millor dir que vaig fer el que vaig poder.

De totes maneres, si la meva estava bona, com estaria la de la Sonia?




Ingredients:
750 gr. de pastanagues, 1 ceba, 1 manat de julivert, 1 dent d'all, gingebre fresc ratllat, brou de verdures, 1 iogurt, oli d'oliva, sal i pebre.

Preparació:
Primer tallarem la ceba en juliana i la posarem en una cassola amb una mica d'oli, perquè es vagi sofregint, mentrestant pelarem les pastanagues i les tallarem en trossets.
Incorporarem les pastanagues, les fulles de julivert, l'all ben picat i el gingebre ratllat (a gustos, jo no li vaig posar gaire per ser la primera vegada). Deixarem al foc 5 minuts i afegirem el brou fins cobrir les pastanagues, salarem. Bullirem durant 15 minuts (o fins que la pastanaga sigui tendra). Triturarem i rectificarem de sal i pebre de ser necessari.

Per preparar el iogurt, el sal-pebrarem i batrem bé amb la forquilla.

Servirem la crema amb una cullerada de iogurt i un rajolí d'oli d'oliva.

Bon profit.

dijous, 15 de març del 2012

Tebi de llenties clàsiques.


Les llenties son un plat humil per excel·lència, però no per això es un plat de segona. Fins i tot hi ha llocs on es costum sopar-les per cap d'any, jo un any vaig fer un puré per aquesta data, però si no m'ataca molt L'alzheimer per aquest proper cap d'any igual preparo unes quantes d'aquestes.

El agar agar, es una gelatina amb la peculiaritat de que la podem escalfar una mica sense que perdi el cos.

Les quantitats en aquesta recepta, seran una mica no, molt orientatives, però bastant simples,

Amb aquesta recepte em presento al repte que cada mes ens proposan des-de els blogs "Els fogons de labordeta" i "xocolata desfeta" dins de la "recepta del 15".




Ingredients:
Llenties estofades, cada qual com tingui costum de fer-les, jo només hi poso una mica de xoriço i una mica de botifarró, agar agar en pols i ja esta.

Preparació:
Passarem les llenties per la batedora,  i desprès pel xino per aconseguir un puré ben fi. Posarem un pot amb el puré al foc, quan sigui calent afegirem una cullerada de agar agar, remenarem per aconseguir integrar-ho tot, quan s'hagi refredat una mica el passarem al motllo on haurà d'agafar cos (ha de quedar un flam primet), el deixarem a la nevera fins que acabi de refredar,jo el deixo d'un dia per l'altre.

Al dia següent, desemmotllarem i amb un tallador farem les formes desitjades, reservarem.
Tallarem el xoriço i el botifarró ben prims i donarem forma amb el mateix tallador, reservarem.

En el moment de servir, escalfarem una paella i ho passarem tot uns segons per la planxa, servirem d'immediat.

Bon profit.


dimarts, 13 de març del 2012

Bescuit de mascarpone.


Diumenge havia de tenir convidats, i quan em van dir que vindrien vaig pensar... faré alguna cosa per berenar, que això els agradara a les meves nenes, però al final no va poder ser, no van venir, dons la setmana vinent farem un altre.




Ingredients:
300 gr. de farina, 150 gr. de maicena, 100 gr. de mantega (a temperatura ambient), 250 gr. de formatge mascarpone, 300 gr. de sucre, 1 sobre de llevat en pols, una culleradeta d'aroma de vainilla, 30 gr. de llet, 3 ous, una mica de sal.

Preparació:
Pre-escalfarem el forn a 180º.

Primer tamisarem la farina, la maicena, el llevat i un polsim de sal. Reservarem.

Al got de la thermomix posarem la "papallona" i afegirem els ous i el sucre. Programarem 4 min. a 40º i velocitat 3.

Afegirem la mantega, la llet, la vainilla i el mascarpone. Programarem 1 min. a velocitat 3.
Posarem la màquina sense temps a velocitat 2 i per la tapa anirem incorporant el farina a cullerades fins acabar-la. Programarem 10 seg. a velocitat 3. 

Posarem la massa en un motlle greixat i el posarem al forn uns 60 minutillos de res (encara que sempre s'ha de tenir en compte que cada forn és diferent, és millor comprovar una mica abans).


Bon profit.