diumenge, 29 de gener del 2012

Oli picant.

Aprofitant que fa dies es va acabar l'oli que tenia fet per acompanyar les pizzes, avui l'he repetit i així, aprofito i el penjo al blog.





Ingredients:
Oli d'oliva 0,4º, 3 o 4 grans d'all, cayena seca, pebre sencer i 1 fulla de llorer.


Preparació:
Sense pelar els alls, els xafarem donant-los un cop amb el ganivet i els introduirem a l'ampolla. Afegirem també cayena seca i pebre al gust i la fulla de llorer.


Cobrirem amb l'oli, tancarem l'ampolla i agitarem perquè els ingredients es barregin be.


S'ha de deixar reposar uns dies abans de fer-ho servir, perquè l'oli agafi be el sabor.


Les pizzes queden molt bones posant-li una mica d'aquest oli per damunt just quan surt del forn, però com que no a tothom li agrada, jo no l'hi poso quan la trec del forn, si no a taula.


Bon profit.

dissabte, 28 de gener del 2012

Bescuit integral amb taronja i poma.


La meva amiga Pilar em va passar la recepta d'una boníssima, molt semblant a aquesta però sense la poma, jo la he fet alguna vegada, però es que la poma al forn m'agrada tant i amés amb la farina integral no hem sentiré tant culpable quan demà faci una mossegadeta amb el cafè... es que es cap de setmana!!!






INGREDIENTS:
1 taronja amb pell, 4 ous, 250 gr. de sucre morè, 2 iogurts naturals descremats, 120 gr. d'oli de girasol, 280 gr. de farina integral, 1 sobre de llevat, 1 pessic de sal i 2 pomes golden.

PREPARACIÓ:
Posarem al got de la thermomix la taronja amb pell, ben rentada i tallada en 8 trossos, el sucre moré i els ous. Programarem 3 minuts, a 40º i velocitat 5. Quan acabi el temps, tornem a programar 3 minuts, a velocitat 5, sense temperatura.

Mentrestant, pelarem i trossejarem les pomes. Reservarem.

A la masa del got, li afegirem els dos iogurts i l'oli. Barrejarem 20 segons, a velocitat 3.

Afegirem la farina, el llevat i un pessic de sal. Programarem 10 segons, a velocitat 3.

Tirarem la poma i mesclarem amb l'espàtula, i moviments envolvents.

Posarem en un motlle greixat i fornejarem a 180º (amb el forn pre-esclafat), durant 40 minuts. Els 15 primers minuts posarem calor només a baix i la resta del temps amb calor a dalt i a baix. Punxarem per comprovar que aquesta fet.

Desemmotllarem i deixarem refredar en una reixeta.

Bon profit.

dilluns, 23 de gener del 2012

Fricandó de tota la vida.


Avui toca una d'aquelles de sempre, d'aquelles que han fet les avies, les mares, nosaltres i espero que els meus fills també la facin el  dia que siguin ells els que es barallin amb els fogons.

El fricandó es un plat d'aquells tan típics, tan típics que segur que podem trobar moltes versions diferents, gairebé tantes com cassoles. Aqui deixo la meva.




Ingredients:
1 Kg. de vedella per fer fricandó, 1 ceba gran, 1 tomàquet madur, 500 gr. de rovellons, 2 dl. de vi blanc sec, 3 dl. de brou de carn, oli, sal, farina i pebre.

Preparació:
Primer de tot saltejarem una mica els rovellons que haurem rentat bé amb una gota d'oli,  en una cassola preferiblement de fang, reservarem. Sal-pebrarem la carn, l'enfarinarem lleugerament i la saltejarem, amb l'oli ben calent fins que sigui ben daurada, reservarem.

A la mateixa cassola prepararem un sofregit amb la ceba i el tomàquet tallat ben petit (jo ho passo per la batedora).

Afegirem la carn i els rovellons, repartirem 2 cullerades de farina i remourem bé per fregir-la i que no ens deixi sabor a farina crua, afegirem el vi. Deixarem coure lentament durant 10 minuts.

Afegirem el brou i continuarem la cocció uns 40 minuts, fins que la carn sigui tendre.

Bon profit.

dijous, 19 de gener del 2012

Brioix.


El brioix es una massa que m'ha costat molt decidir-me ha fer, no se per que però hem feia por, total, que com diu el meu jefe petit "qui mai fa res, mai s'equivoca", així dons que havia de perdre... no gaire.


No va sortir del tot malament, oi?

Aquesta recepta surt del llibre de masses de Thermomix.






Ingredients:
150 gr de llet, 1 pessig de sal, 50 gr de sucre, 50 gr de mantega a temperatura ambient, 3 rovells d'ou, 20 gr de llevat fresc, 400 gr de harina i dos cullerades de sucre avainillat.


Preparació:
Introduirem en el got de la thermomix, la llet, la sal, el sucre i la mantega, programarem 1 minut a 40º, velocitat 2.
Afegirem els rovells, el llevat i barrejarem uns segons en velocitat 2. Afegirem la farina i programarem 15 seg. a velocitat 6 i després amassarem 2 minuts a velocitat espiga.


Traurem la massa del got amb les mans mullades d'oli, espolsarem farina sobre el marbre i sobre la massa, poca, només per que no quedi tan enganxifosa. La dividirem en sis parts mes o menys iguals, farem boles i repartirem en un motllo que haurem untat de mantega, posarem una bola al centre i les altres cinc repartides pels voltants.


Pintarem amb ou batut i deixarem llevar en un lloc càlid fins que dobli el seu volum, un cop hagi llevat espolvorejarem amb sucre i fornejarem a 200º amb el forn pre-escalfat fins que estigui daurada (uns 20 minuts). Podem punxar amb un pal de broqueta per comprovar que sigui cuit.

Bon profit.

dimarts, 17 de gener del 2012

Mandonguilles de bacallà amb salsa de piquillos.

Mandonguilles, uf, a mi hem costa de fer-les, sobre tot aquestes que m'és complicat fer que quedin rodonetes i no semblin platets voladors, però després ve el moment de menjar-les i llavors penso... per que no les faig mes sovint.
Algú coneix algun "truquillo" per fer-ho més fàcil?




Ingredients:
Per les mandonguilles: 1 kg. de bacallà fresc, 1 ceba petita, 2 ous, 1 tall de pa bimbo remullat en llet, 2 cullerades de pa rallat, farina, julivert picat, 1 all, oli d'oliva i sal.
Per la salsa: un pot de pebrots del piquillo,1 ceba petita, 1 tomàquet madur, 2 o 3 cullerades de nata líquida per cuinar, oli i sal.

Preparació:
Netejarem de pell i espines el peix, esmicolarem i reservarem dins d'un bol.
A una paella,amb una mica d'oli sofregirem la ceba i l'all picats petits, escorrerem l'oli sobrant i l'afegirem al peix. Afegirem la resta d'ingredients, els ous, el pa rallat, el pa de motlle, la sal i el julivert.
Anirem fen les mandonguilles i les passarem per una mica de farina (sense excés), les fregirem 2 minuts a la paella i reservarem.

Per fer la salsa, a la mateixa paella amb una mica d'oli sofregirem la ceba picada i el tomàquet madur rallat. Afegirem els piquillos, salarem i courem 20 minuts aproximadament. Quan els piquillos siguin tendres, afegirem la nata i passarem per la batedora i el passapurés.

Incorporarem les mandonguilles a la salsa i posarem al foc fins que trenqui el bull. Apagarem el foc i taparem, les mandonguilles no han de ser gaire grans per que es facin en poc temps.

Bon profit.