dilluns, 12 de març del 2012

Crumble de maduixots.


Com he pogut viure sense coneixer el crumble...





Ingredients:
500 gr de maduixots, 150 gr farina de rebosteria, 100 gr de mantega, 100 gr de sucre, 100 gr. de ametlla picada.

Preparació:
Escalfarem el forn a 200° calor a dalt i a baix amb aire.

En un motlle que pugui anar al forn, posarem les maduixes prèviament rentades i escorregudes, tallades per la meitat. Posarem una mica de sucre per damunt. Deixarem que vagi fent el xarop.

Prepararem la massa del crumblé, barrejarem a mà la farina, la mantega en trossets i el sucre, fins que quedi esmicolada. Deixarem reposar a la nevera 10 minuts. Espolvorejarem aquesta massa sobre els maduixots, acabarem abm la ametlla picada per sobre.

Baixarem el forn a 180° i ficarem la safata uns 20 minuts. Ha de quedar una crosta daurada i dura.

El menjarem tebi, però si fa caloreta el podem acompanyar de nata muntada ensucrada, una bola de gelat...

Bon profit.

dissabte, 10 de març del 2012

Pasta amb gambetes i gorgonzola.

Avui una recepta de pasta, aquí no li agrada la pasta... a tothom li agrada la pasta, bé a tothom no, sempre hi ha algun raro a qui no li agrada, però no son gaires... oi?




Ingredients:
500 gr. de pasta al nero di sèpia, 125 gr. de formatge gorgonzola, 200 ml. de nata per cuinar, 400 gr. de gambes (pelades i congelades), 1 ceba ratllada, 2 dents d'all picats, una mica de brandy, oli d'oliva i sal.

Preparació:
En una olla gran posarem a escalfar l'aigua per fer la pasta, quan bulli salarem i afegirem la pasta escollida i cuinarem el temps que ens indiqui el fabricant. Una vegada transcorregut aquest temps retirarem del foc i escorrerem l'aigua.

Mentre es cou la pasta prepararem la salsa, en una paella, posarem una mica d'oli, la ceba i els alls, salarem i deixarem fins que sigui transparent. Després posarem una mica de brandy i deixarem que evapori l'alcohol. Afegirem les gambes, les saltejarem durant uns minuts.

Incorporarem la nata i deixarem que agafi calor, afegirem el formatge a trossos, remourem fins que s'hagi fos i la salsa hagi agafat cos. Reservarem.

Servirem la pasta acompanyada de la salsa.

Bon profit.

dimecres, 7 de març del 2012

Jarrets de porc al forn.

Avui porto un altre recepta de la meva germana.

Jo, quan veig un rostit d'aquest tipus al forn, sempre m'ha fet una mica de por, por de que quedes dur, por de que quedes cru, por de que les verdures surtin negres, en fi, que em feia por. Però amb aquesta recepta crec que he perdut la por definitivament, ha resultat ser una recepta fàcil, molt fàcil i us puc assegurar que bona, molt bona.




Ingredients:
4 jarrets de porc sencers, 2 cebes, 2 porros, 2 tomàquets ben madurs, 2 pastanagues,  250 ml. de vi blanc, 500 ml. de caldo (també podem fer-ho amb aigua), llorer, romaní, orenga, sal, pebre, alls i oli.

Preparació:
Ruixarem la plata del forn amb una mica d'oli. Farem la barreja d'espècies i fregarem els jarrets amb ella. Els posarem a la plata del forn amb una mica del caldo i enfornarem durant 1 hora a 180º, girant els jarrets de tant en tant per que agafin color.

Passat aquest temps, afegirem les verdures tallades grosserament, el vi i una mica més de caldo. Enfornarem durant 1,5 o 2 hores més (depèn del tamany). Seguirem girant els jarrets de tant en tant.

Per fer la salsa agafarem totes les verdures rostides i les passarem primer per la batedora i desprès pel xino per aconseguir una salsa fina.

Bon profit.

dissabte, 3 de març del 2012

Gofres.

Tal com dèiem, tinc un blog interactiu.

Fa dies, en una reunió familiar, el meu nebot Bernat em preguntava si tenia una recepta de gofres, tinc varies però cap penjada al blog, bé, fins avui...

Els meus fills tindran una grata sorpresa per berenar.

Bernat, apunta.




Ingredients:
Per les gofres: 150 gr de sucre, 150 gr de mantega a temperatura ambient, 50 gr de mel,   4 ous, 350 gr de farina de repostería, 1/2 sobre de llevat químic, 250 gr de llet sencera.

Per acompanyar-los: sucre glaç, xocolata, nata, etç.

Preparació:
Posarem la gofrera a escalfar, és important que sigui ben calenta.

Introduirem tots els ingredients dins del got de la batedora fins que sigui ben batut, queda una massa espessa.

Untarem la gofrera amb una mica de mantega (ho farem amb un pinzell) posarem un parell de cullerades soperes a cada forat (depen de la gofrera), taparem i ho deixarem coure uns  5 minuts.

Retirarem i els servim acompanyats de nata, confitura, xocolata, mel, etç...

Bon profit.

dijous, 1 de març del 2012

Pastís de patata i carn.

Avui una d'aquelles de la meva mare, si, ja sé que no deu ser exclusiva, que la deuen fer a moltes cases, però aquesta es una d'aquelles de la meva mare, de les que hem menjat des-de sempre, d'aquelles que el meu germà no posa problemes, d'aquelles que quan anem a dinar a casa seva, els nens, al entrar pregunten, iaia!!! que hi ha per dinar!!!, i la iaia respon, pastís de patata i carn.





Ingredients:
Puré de patates (de sobre, fet a casa, com millor ens vingui), oli d'oliva, 1 ceba, pebrot verd i vermell, tomàquet natural triturat, 600 grs. de carn picada de vedella, sal i pebre negre. Formatge ratllat per gratinar-ho.

Preparació:
Prepararem el puré com tinguem costum. Reservarem.

En una paella amb una mica d'oli posarem la ceba picada i els pebrots trossejats, la carn, salpebrarem, remourem fins que la carn sigui mig feta i la verdura pochadeta, ara afegirem el tomàquet (una mica de més de mitja llauna) i deixarem que s'acabi de fer.

En una safata de forn farem una capa amb la meitat del puré de patata, una altra capa de carn i una última de puré de patata, afegirem el formatge per damunt i gratinarem fins que tingui un color que digui, "cómeme".

Bon profit.