dimecres, 23 de gener del 2019

Pulled pork


Aquesta es la meva primera recepta al blog amb crock-pot, tot i que he fet unes quantes, jo només tinc aquesta, (una crock-pot de 5,7) tot i que la família crockpotera assegura que quan tens una ja no pots parar d’augmentar la família... no se, a mi encara no m’enganxa tant, m'agrada, si, però potser no tant, calcular els temps, la temperatura, no se...se'm fa feixuc, potser només es qüestió de seguir provant...

De totes maneres, les receptes que fas son estupendes, surten be i les carns es desfan... això es un plus per continuar fent-la servir encara que no tot el que hauria de ser...





Ingredients:
1 paleta de porc de 2,5kg, 1 cullerada de pebre roig dolç, 1 cullerada de pebre roig picant, 3 cullerades de sucre morè, 1 cullerada de sal, 2 cullerades de mostassa, 1 cullerades de comí en pols, 1 cullerada de pebre negre, 3 grans d'all, 2 cullerades d'oli d'oliva verge i 50ml d'aigua.

Preparació:
Trinxarem els alls amb una premsa (sabeu que no cal pelar-los).

En un bol, posarem el sucre, els pebres, la sal i el comí, mesclarem. Afegirem els alls premsats, la mostassa i l'oli, remenarem fins integrar-ho tot. Reservarem.

Traurem tot l'excés de greix de la paleta, jo la vaig fer sense pell, si la trobem amb pell, la podem conservar, posarem la paleta en una safata de forn que sigui una mica fonda, pringarem tota la paleta amb la mescla reservada, ben repartida, la taparem amb film i la deixarem macerar unes 2 horetes mínim, millor tota una nit.

Al fons de la Crock-pot jo vaig posar uns aros d'emplatar per que la paleta no toqui el fons, però no es imprescindible (de fet crec que la propera vegada ho faré sense ells), col·locarem la carn a sobre amb tot el seu pringue marinat, afegirem uns 100 ml. d'aigua. taparem la crock-pot i cuinarem 8 hores en baixa.

La carn ha de quedar molt tendre i esmicolar-se fàcilment. La deixarem reposar una estona i la anirem desfilant amb ajuda de dues forquilles.

Amb els caldos que han quedat al fons de la crock, farem la salsa, els reduirem a foc fort i passarem pel turmix de ser necessari, així tindrem una salsa estupenda per regar el nostre pulled-pork.

Bon profit.

Si no disposem de crock-pot podem cuinar-la al forn, en aquest cas, posarem a la safata del forn els mateixos aros d'emplatar que he posat jo a la crock i a sobre la peça de carn la taparem si tenim tapa estupendu!!! i si no amb paper d'alumini (estic pensant que la podríem fer dintre de una cocotte, no???).

Ficarem al forn pre-escalfat a 150º unes 4-5 hores o a 110º unes 10 hores fins que trobem que la carn esta tendre i sens separa de l'os fàcilment.

Rebonprofit


Aquesta es la meva...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada