diumenge, 26 de març del 2017

Migues de pà.

Si hi ha una cosa que em porta a la meva infantessa, es aquet plat un diumenge tots reunits al voltant...




Ingredientes:
500 gr. de pan de pagés amb dos días, 50 gr. d'aigua, 100 gr. d'oli d'oliva, 6 grans d'all amb pell i 2 grans pelats, xoriço tallat a trossets, 1 culleradeta de pimentó de la vera, 150 gr. de cansalada tallada a trosets, uns pebrots italians tallats a trossos, raim, presec, meló...

Preparació:
Anirem posan al got el pa de 100 gr. en 100 gr. i triturarem 5 segons a velocitat 7. Retirarem a un bol i l'humitejarem amb l'aigua, reservarem.

Posarem l'oli i els alls al got de la thermomix i programarem 5 minuts, temperatura varoma, gir a l'esquerra i velocitat cullera. Incorporarem al got el xoriço i la cansalada i programarem 5 minuts 120 gr. gir invers, velocitat cullera. Retirarem els alls, el xoriço i la cansalada. Deixarem l'oli al got.

Afegirem el pimentó i el pà al got i remenarem amb l'espàtula. Programarem 30 minuts, 120º i velocitat cullera, durant el temps anirem parant i remenant amb l'espàtula. Quan faltin 5 minuts per que acabi el temps afegirem el xoriço i la cansalada que teniem reservats.

Servirem acompanyades del pebrot fregit, el raim, el meló... 

Bon profit.

3 comentaris:

  1. MMMmmm....a mi també em porten records d'infantesa! A la meva iaia materna! Només he menjat les "migas" fetes per ella! M'hauré d'animar a fer-les.....
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  2. Eppp,aixó ho tinc que provar...jo normalment ho menjava de farina.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  3. Només he menjat migues una vegada: la mare d'una companya de classe ens les va fer un dia que vam estudiar juntes tot el dia i vaig flipar!!! Les recordaré sempre! Que bones! Tenen una pinta que em transporten de seguida! :)
    Una abraçada

    ResponElimina