dimarts, 29 de gener del 2019

Tarta de poma amb crumble.

Fa molt de temps que conec el crumble, fa gairabé 7 anys vaig penjar aquesta recepta i em vaig enamorar, un cop proves un crumble ja estas perdut... però sempre els habia fet amb fruita, aquest es sobre un bescuit tendre, humit... estic sense paraules...




Ingredients:
Bescuit: 3 ous, 150 gr. de sucre, 90 gr. d'oli de girasol, 100 gr. de llet, 180 gr. de farina de reposteria, 1 sobre de levat químic, un pessic de sal y 3 pomes.

Crumble: 1 ou, 100 gr. de sucre glas, un rajolí de essencia de vainilla, 100 gr. de mantega a temperatura ambient i 100 gr. de nous pelades trossejades.

Preparació:
Preescalfarem el forn a 180º i greixarem un motllo amb una mica d'oli de girasol o de mantega. Jo ho vaig fer en un motllo desmontable i vaig possar un paper de forn mullat i ben escorregut.

Al got de la thermomix amb la papallona, posarem els ous i el sucre i els batrem 3 minuts a 37º i velocitat 3.5. Passat aquest temps, tornarem a batre 3 minuts a vel 3.5 sense temperatura.

Afegirem la llet i l'oli i mesclaem 3 segons a velocitat 3.

Incorporarem la farina i el llevat que haurem tamissat previament, la sal i programarem 6 segons a velocitat 3. Posarem la mescla al motllo reservat.

Pelarem i filetejarem les pomes, les colocarem sobre de la massa i enfornarem uns 30 minuts a 180º.

Mentres tant prepararem el crumble, amb el got net i sec, posarem la papallona, afegirem el ou, el sucre i la vainilla, programarem 1 minut a velocitat 3.5.

Incorporarem la mantega i programarem 45 segons a velocitat 3.5. Retirarem la papallona, afegirem les anous i mesclarem amb l'espatula.

Passats els 30 minuts, treuem la tarta del forn i posarem a sobre el crumble, tornarem a enfornar uns 15 minuts o fins que estigui dauratdet i cruixent.

Servirem cuan estigui fred, tot i que tebia, esta adeliciosa.

Bon profit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada