diumenge, 14 de maig del 2017

Pa d'espelta.

Fa un temps que he cambiat una mica la meva dieta i pels matins m'he passat a la farina d'espelta, i com no podia ser d'una altre manera em faig jo el pa sempre que puc... amb thermomix es taaaaan fàcil!!!




Ingredients:
350 gr. d'aigua, 10 g. de sal, 25 gr. de llevat premsat fresc de forner, 450 gr. de farina d'espelta integral, 150 gr. de farina de blat integral, opcionalment podem posar 40 gr. de llavors variades (sèsam, lli, pipes de carbassa, de gira-sol).

Preparació:
Posarem al got de la thermomix, l’aigua i el llevat esmicolat, i programarem 2 minuts a 37º i velocitat 2.

Passat aquest temps afegirem les dos farines i la sal que tindrem mesclades en un bol. I programarem 30 segons a velocitat 6, seguidament programarem 3 minuts velocitat espiga, serà durant l’últim minut que afegirem les llavors escollides.

Deixarem llevar dintre del got 1 hora aproximadament (ja sabeu que depèn de la temperatura trigarà una mica més o menys).

Passat aquest temps traurem del got i des-gasificarem la massa i li donarem la forma desitjada, jo ho he posat en un banettonne, ho tornarem a deixar llevar tapat amb un drap i quan hagi doblat el seu volum, el bolcarem en una safata de forn i l’enfornarem a 220º uns 30 minuts amb el forn pre-escalfat.

Deixarem refredar en una reixeta.


Bon profit.

1 comentari:

  1. Que bonic t'ha quedat, Eva! La Thermomix és...una gran ajudant a l'hora de fer el pa a casa!
    Petonets i bona setmana,
    Olga

    ResponElimina