diumenge, 5 de març del 2017

Risotto de parmesà i tomàquets secs.

Avui toca una recepta d'aquelles que quan vaig començar a fer, em quedava el braç com el del Popeye, desprès va arribar el Rubèn i remenava l'arrós content... i desprès va arribar la thermomix...

La veritat es que un dels rissotos que mes m'agradat... a veure que us sembla a vosaltres...




Ingredients:
50 gr. de parmesà, 60 gr. de tomàquets secs, 1000 gr. d'aigua, 1 culleradeta de caldo de verdures, 100 gr. de ceba, 2 grans d'all, 30 gr. + 30 gr. de mantega, 20 gr. d'oli d'oliva verge extra, 400 gr. d'arròs arbori i 70 gr. de vi blanc.

Preparació:
Posarem al got del thermomix el formatge tallat a trossos i el rallarem programant 15 segons en velocitat 8. Reservarem.

Posarem al got els tomàquets secs i picarem durant 3 segons a velocitat 7. Afegirem l'aigua, i la culleradeta de caldo concentrat i escalfarem 10 minuts a 100º i velocitat 1. Retirarem del got i reservarem.

Afegirem al got la ceba tallada a trossos, els alls, 30 gr. de mantega i l'oli. Trossejarem 5 segons a velocitat 7 i sofregirem 3 minuts a 120º i velocitat cullera.

Incorporarem l'arrós i sofregirem 3 minuts a 120º, giro invers i velocitat 1, sense el cubilet.

Afegirem el vi, i sense posar el cubilet per facilitar l'evaporació programarem 1 minut a temperatura varoma, giro invers i velocitat 1.

Afegirem al got el caldo amb els tomàquets que tenim reservats i programarem 15 minuts a 100º, giró invers i velocitat 1.

Incorporarem el parmesà reservat i mesclarem amb l'espàtula, posarem a una safata fonda, afegirem els 30 gr. de mantega restants i servirem immeditament.

Bon profit.

5 comentaris:

  1. Jo no m'atreveixo a fer-lo amb la TMX. Seguiré la teva recepta a veure si em queda tan bé com a tu!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. M'agrada molt aquest risotto! Amb la Thmx queden molt bé!
    Petonets,
    olga

    ResponElimina
  3. M'agrada molt aquest risotto! Amb la Thmx queden molt bé!
    Petonets,
    olga

    ResponElimina