diumenge, 10 de novembre del 2013

Pastis de figues.

Si, ja ho sé, ara no queden gaires figues, però la figuera aquest any a donat moltes, però que mooooltes figues... i taaaaant bones...



Ingredients:
Una placa de pasta de full, 8 figues, 2 ous, 100 gr. de sucre, 125 gr. de farina, 500 ml. de llet, 1 culleradeta de llevat químic, una mica de sal i sucre glas.

Preparació:
Preescalfarem el forn a 180º.

Al got de la thermomix posarem els ous juntament amb el sucre, programarem 6 minuts a velocitat 3 i 40º. Afegirem la farina, el llevat, la sal, i programarem 3 minuts a velocitat 5, sense temperatura. Afegirem la llet i barrejarem fins obtenir una mescla homogènia. Programarem 2 minuts a velocitat 5.

Forrarem un motllo amb la pasta de full, taparem amb paper de cuina i posarem un pes i l'enfornarem uns 15 minuts.

Quan traiem la pasta de full del forn la farcirem amb la  mescla que tenim reservada i afegirem les figues partides per la meitat.

Fornejarem uns 40 minuts, 5 minuts abans del final, espolvorejarem amb sucre glas.

Bon profit.

4 comentaris:

  1. Què bo aquest pastís de figues! a mi m'agraden molt i fa un parell de setmanes me'n van dur una caixeta i també vaig fer-ne un, li dónen un sabor genial!

    ResponElimina
  2. Que bo aquest pastís!!! A mi si m'ajuntes figues amb dolç ja ho tinc tot ejeje.
    Una bona manera de fer un pastís de temporada!
    Petonets

    ResponElimina
  3. Ha de passar sense gana, aquest pastís. Que bo!

    ResponElimina
  4. LA FIGUERA N'HA DONAT TANTES QUE EN TINC DE CONGELADES I PER FER AQUEST PASTÍS ANIRAN PERFECTES!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina