dilluns, 4 de febrer del 2013

Tarta de kakis.

La meva germana viu lluny, no molt, però el suficient com per no veure'ns ni cada setmana i de vegades ni cada mes, així que de tant en tant baixa i encara que faci "la visita del metge", com a mínim ens veiem una estona.

Normalment jo faig les postres. Aquesta la vaig fer l'última vegada.




Ingredients:
280 gr. de farina bizcochona, 250 gr. de sucre morè, 100 gr. de mantega, 2 kakis persimon ben macos, 300 ml. de llet, 2 ous, 1 sobre de sucre vainillat, 100 gr. de sucre amb canyella per espolvorejar.

Preparació:
Posarem la farina en un bol, afegirem el sucre i remourem bé, afegirem la mantega que ha d'estar freda tallada a trossets. Amb les mans anirem barrejant els ingredients que ens quedaran com una sorra (tot el que hem posat es sec).

Pinzellarem amb mantega un motlle i afegirem la meitat de la barreja repartint-la pel motlle,  no l'hem d'apretar.

Tallarem el kaki a trossets i el repartirem per sobre de la barreja que tenim al motlle, cobrirem amb l'altre meitat de la barreja.

Batrem els dos ous i el sucre vainillat, li afegim la llet i remenem bé.

Repartirem a poc a poc per sobre de la tarta intentant que quedi tota remullada.

Espolsarem abundant-ment amb el sucre i la canyella per sobre, afegirem unes ametlles picades per sobre i enfornarem a 180º uns 45 minuts.

La vaig deixar refredar una estona al motllo i no la vaig posar a la reixeta com de costum.

Bon profit.

4 comentaris:

  1. uf, que bo, Eva!! La teva germana devia quedar enamorada del pastís, quina pinta1 Aquests són els que m'agraden, ben sucosos!! I amb fruits secs queden genials.

    ResponElimina
  2. Idò jo me'n menjaria un bon tros, ara mateix, amb un cafè amb llet.

    ResponElimina
  3. Ara compro els caquis persimon i m'agraden molt. Nosaltres els tenim que són els de sempre, però ja es van acabar.
    Saps que no els he cuinat mai? M'agrada com t'ha quedat.
    Nani

    ResponElimina
  4. Sempre els he menjat crus... aquest pastís ha d'estar molt bo.
    Els pastissos de fruita sempre donen molt bon resultat.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina