divendres, 18 de gener del 2013

Pa miracle.

Aquesta és sens dubte la meva assignatura pendent, el pa, he fet algunes cosetes, però no m'acabaven de fer el pes, si, si que coneixia aquest pa, però no tenia Pyrex, (sabeu el que m'ha costat trobar un amb tapa, amb una mida decent, etc...), però l'altre dia el vaig trobar en una de les botiges de tota la vida (alló que diuen comerç de proximitat), ara, això si, em va costar una caminata de campionat.

El que es un miracle, es que m'hagi sortit així...




Ingredients:
310 gr. farina de força, 175 gr. d'aigua, 20 gr. d'oli d'oliva, 15 gr. de llevat fresc i una culleradeta petita de sal.

Preparació:
Posarem al got de la thermomix, l'aigua, l'oli i el llevat esmicolat, programarem 2 minuts, a 40º i velocitat 2. Afegirem la farina i la sal, programarem 10 segons a velocitat 6 i 2  minuts més a velocitat espiga.

Si la nostra massa no es desenganxés de les parets, afegiríem una mica més de farina. de no necessitar ho la traurem del got amb les mans enfarinades, la posarem al marbre enfarinat i li donarem una forma rodoneta.

Pinzellarem amb oli un motlle de Pyrex amb tapa, i posarem a dintre la nostra massa, la pinzellarem una mica amb oli i l'espolsarem de farina. Amb un ganivet ben afilat farem uns talls per sobre.

Posarem al forn EN FRED a 220º uns 40 minuts, fins que el veiem fet. Pot ser més fàcil?




Bon profit.

2 comentaris:

  1. Aquest pa és molt bo!! El faig moltes vegades! La primera vegada que el vaig preparar vaig pensar com tu...."serà un miracle que d'aquí surti pa"!!!!
    Prova d'afegir-li orenga o alfàbega.....ja veuràs quin gustet!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  2. Eva, no sé si és un miracle però t'ha quedat bonic. Ja m'imagino amb tomàquet i una truita a la francesa per sobre...
    Nani

    ResponElimina