diumenge, 11 de novembre del 2012

Pollastre a la catalana.

Avui hem dinat un clàssic d'aquells de tota la vida, un pollastre rostit, en una de les seves múltiples versions, molt simple però no per això menys saborosa.

Haig de reconèixer, que jo no soc gaire de fer rostits, però la meva germana va cuinar-nos un l'altre dia amb cebetes i pastanagues... que vaig sentir la imperiosa necessitat de fer-ne un.




Ingredients:
1 pollastre tallat a vuitens, 1 cabeça d'alls, 2 cebes tendres, 1 got petit de brandy, prunes, orellons, panses i pinyons, oli d'oliva i sal.

Preparació:

Salarem el pollastre i el posarem en una cassola amb un raig d'oli, l'enrossirem a foc viu.

Quan sigui daurat, afegirem les cebes tallades, i els alls sense pelar, ho courem a foc lent. Quan la ceba sigui cuita, afegirem el brandy i el flamejarem.

Afegirem les prunes, els orellons, les panses  i els pinyons, deixarem coure tapat a foc lent uns 20 minuts.

Bon profit.

3 comentaris:

  1. M'agrada!!! El pollastre rostit sempre és tan gustós que per més clàssic que sigui no me'n cansaria mai. Té un aspecte fantàstic el vostre! Petonss

    ResponElimina
  2. Eva, el pollastre rostit és una clàssic que amb poc triomfa a casa. Si li afegeixes fruits secs ja és el summun! Molt bo.
    Nani

    ResponElimina
  3. un dels meus plats referits!!! com m'agrada sucar el suquet amb un tros de pa cruixent!!!!! petonets

    ResponElimina