dimecres, 1 d’agost del 2012

Arrós caldós de llamàntol.

Avui tenim un plat d'aquells que fan estiu, d'aquells que fan una bona sobretaula, o una bona migdiada... o com a mínim intentar-ho.




Ingredients:
400 gr. d'arròs bomba, 1 ceba, 1 pebrot verd, 2 nyores, 2 tomàquets madurs o una mica de tomàquet triturat, 2 o 3 alls, un got de vi blanc, safrà, brou de peix (com litre i mig), sal i 2 llamàntols evidentment.

Preparació:
Primer de tot, tallarem els llamàntols per la meitat, de dalt a baix, i els sofregim amb una mica d’oli en una cassola de fang, reservarem.

A la mateixa cassola prepararem el sofregit, ratllarem la ceba, les posarem a foc lent. Un cop caramel·litzada hi posarem la polpa de les nyores que tindrem en remull una bona estona, el pebrot verd tallat petit, els alls i el porro tot picat finalment, afegirem el tomàquet ratllat. Ho farem a foc lent, sense presa. Quan el sofregit sigui a punt el regarem amb el vi blanc, i deixarem que redueixi.

Afegirem l'arrós, el rossegerem una mica, fins que agafi color. Tot seguit afegirem el fumet calent i una mica de safrà. A mitja cocció afegirem els llamàntols, i si cal aferirem fumet, ha de quedar caldós. Un cop sigui al punt deixarem reposar 5 minuts tapat.

Si la quantitat de fumet per fer una paella es 1 a 2 (1 part d'arrós, 2 parts de fumet), per fer un arrós caldós posarem 1 a 3, encara que jo sempre vaig una mica a ull... 

Bon profit.

5 comentaris:

  1. Aix sí Eva ja ho dius bé, una bona migdiadeta després d'aquest plat tan exquisit, molt bona pinta! petons

    ResponElimina
  2. Buff i tant que si!! M'encanta, em perd!! Tha quedat genial petons

    ResponElimina
  3. És un dels arrosos que m'agraden més! però només de pensar en fer un arrós amb aquesta calor ja em regalimen les gotes de suor! fora bromes, segur que estava molt bo!

    ResponElimina
  4. Tot correcte, pero no he vist el temps de cocció per enlloc, es posible? o ve es que no l'he sdabut veure

    ResponElimina