dissabte, 23 de juny del 2012

Arròs amb bacallà a l'estil de Villamartín.

Tinc una bona amiga, Vilassarenca del tot, però amb família en un poblet de Cádiz anomenat Villamartín, jo no he anat mai, però he sentit molt a parlar, sobre tot als Setembres, després de les vacances, que si molletes, que si huevos glaseados, que si manteca colorá (veneno, veneno...).

Be, l'altre dia, treballant (es companya de feina), em va explicar que la seva cosina, havia sortit en un programa de cuina de Canal Sur, explicant les excel·lències del producte estrella del seu poble, els espinacs, i clar, arribar a casa i buscar va ser tot un.

Després de veure la recepta no m'hi vaig poder estar... us he dit que m'agrada el bacallà... 





Ingredients:
Espinacs frescos, 4 trossos de bacallà fresc, 250 gr. de llagostins, 500 gr. de calamars nets, 1 got d'arròs, 2 porros, 4 dents d'all, 1 pebrot verd, mig got de vi blanc, oli i sal.

Preparació:
Pelarem els llagostins crus, els reservarem. Daurarem les peles dels llagostins en oli, cobrirem amb aigua i salarem. Deixarem coure 20 minuts a foc suau.

En la paella on farem el arròs, daurarem els lloms de bacallà amb una gota d'oli,  s'acabaran de fer després,reservarem. També passarem els llagostins pelats per la paella, reservarem.

Picarem els porros i els ofegarem amb 4 dents d'all picats i el pebrot verd trossejat petit. Afegirem els calamars tallats en trossos,salarem, sofregirem i afegirem el vi blanc. Deixarem reduir.

Colarem el brou dels llagostins, afegirem les fulles dels espinacs i triturarem fins a aconseguir un brou verd.

Posarem aquest brou a la paella i quan comenci a bullir, afegirem l'arròs.

Incorporar els llagostins pelats a l'arròs, remourem bé i col·locarem el peix damunt, taparem i retirarem del foc. Perquè el peix s'acabi de cuinar amb la calor.

Servirem i gaudirem.

Bon profit.


1 comentari:

  1. Eva, ara a l'estiu estic al camp i internet em va superlent, però avui m'estic posant al dia de les receptes no vistes. Aquest arròs que has fet és d'autèntic luxe. I la fotografia? Molt bonica!
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina