dijous, 1 de març del 2012

Pastís de patata i carn.

Avui una d'aquelles de la meva mare, si, ja sé que no deu ser exclusiva, que la deuen fer a moltes cases, però aquesta es una d'aquelles de la meva mare, de les que hem menjat des-de sempre, d'aquelles que el meu germà no posa problemes, d'aquelles que quan anem a dinar a casa seva, els nens, al entrar pregunten, iaia!!! que hi ha per dinar!!!, i la iaia respon, pastís de patata i carn.





Ingredients:
Puré de patates (de sobre, fet a casa, com millor ens vingui), oli d'oliva, 1 ceba, pebrot verd i vermell, tomàquet natural triturat, 600 grs. de carn picada de vedella, sal i pebre negre. Formatge ratllat per gratinar-ho.

Preparació:
Prepararem el puré com tinguem costum. Reservarem.

En una paella amb una mica d'oli posarem la ceba picada i els pebrots trossejats, la carn, salpebrarem, remourem fins que la carn sigui mig feta i la verdura pochadeta, ara afegirem el tomàquet (una mica de més de mitja llauna) i deixarem que s'acabi de fer.

En una safata de forn farem una capa amb la meitat del puré de patata, una altra capa de carn i una última de puré de patata, afegirem el formatge per damunt i gratinarem fins que tingui un color que digui, "cómeme".

Bon profit.


2 comentaris:

  1. m'encanta aquest pastís i com els plats de les mares i iaies cap!!!

    petons!

    ResponElimina
  2. A mi també m'encanta aquest pastís, vaig aprendre'l a fer a Anglaterra. A casa meva no l'acostumem a fer però el trobo tan boooooooo,
    petons

    ResponElimina