dilluns, 23 de gener del 2012

Fricandó de tota la vida.


Avui toca una d'aquelles de sempre, d'aquelles que han fet les avies, les mares, nosaltres i espero que els meus fills també la facin el  dia que siguin ells els que es barallin amb els fogons.

El fricandó es un plat d'aquells tan típics, tan típics que segur que podem trobar moltes versions diferents, gairebé tantes com cassoles. Aqui deixo la meva.




Ingredients:
1 Kg. de vedella per fer fricandó, 1 ceba gran, 1 tomàquet madur, 500 gr. de rovellons, 2 dl. de vi blanc sec, 3 dl. de brou de carn, oli, sal, farina i pebre.

Preparació:
Primer de tot saltejarem una mica els rovellons que haurem rentat bé amb una gota d'oli,  en una cassola preferiblement de fang, reservarem. Sal-pebrarem la carn, l'enfarinarem lleugerament i la saltejarem, amb l'oli ben calent fins que sigui ben daurada, reservarem.

A la mateixa cassola prepararem un sofregit amb la ceba i el tomàquet tallat ben petit (jo ho passo per la batedora).

Afegirem la carn i els rovellons, repartirem 2 cullerades de farina i remourem bé per fregir-la i que no ens deixi sabor a farina crua, afegirem el vi. Deixarem coure lentament durant 10 minuts.

Afegirem el brou i continuarem la cocció uns 40 minuts, fins que la carn sigui tendre.

Bon profit.

3 comentaris:

  1. Sapsque no n´he fet mai!!! I podria dir fins i tot que ni l´he tastat! No tinc perdò, però per aquí no s´en fa gaire...Pel que veig es bastant senzill, o sigui que el farè ben aviat!
    Petons

    ResponElimina
  2. amb el que a mi m'agrada Eva!!! no em prepararies pas un tuper???? petonets

    ResponElimina