diumenge, 30 d’octubre del 2011

Melmelada de figues.

Fa dies vaig anar a Parets, a casa d'unes cosines de la meva mare i quan vas allà sempre tornes carregada, pebrots, raïm, carabassa... i sobre tot, figues, tenen unes figues... tan bones, tan dolces, que vam haver de parar de menjar per poder fer aquesta melmelada.

Com la melmelada de pebrot o la de tomàquet, aquesta la podem prendre per esmorzar, amb una torrada amb mantega o sense mantega, però jo recomano tastar-la sobre d'una torradeta amb formatge...

Estic descobrint que m'agrada menjar més del que jo em pensava, llastima de la dieta...




Ingredients:
750 grs. de figues amb pell però sense la cua, 300 grs. de sucre, el suc de 1/2 llimona i una culleradeta de canyella.

Preparació:
Posar les figues trossejades en el got de la thermomix i trossejarem durant 4 segons en velocitat 4.
Afegirem el suc de llimona, el sucre i la canyella i programarem 30 minuts, 100º, velocitat 2. Ho farem sense el cubilet, però col·locarem el cistell damunt per evitar esquitxades.
Passat el temps comprovarem l'espessor de la melmelada, si estigués molt clara programarem uns minuts més a temperatura varoma. Hem de tenir en compte que quan es refreda s'espesseix.
Tindrem preparats uns pots esterilitzats i els omplirem amb la melmelada calenta fins a la vora, tancarem amb la tapa i els deixarem refredar de cap per avall o els bullirem al bany maria 20 minuts.

Bon profit.

4 comentaris:

  1. Amb una torradeta de formatge queda genial, però amb una torredeta de foie... uhmmm... ja es per morir-se a gust.

    Què bones les figues!!!
    Un petonet ;)

    ResponElimina
  2. Uf! El foie es la meva debilitat...

    Petonets.

    ResponElimina
  3. La meva melmelada preferida, quina cosa més bona!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. L'he tastat aquest any, comprada, i m'ha encantat!
    Petons.

    ResponElimina